11 פברואר 2022

מאבק ביוקר המחיה – הסיפור המלא

לפני שמונה חודשים כשהקמנו את הממשלה קיבלנו לידיים שלנו מדינה יקרה, אחרי משבר כלכלי עמוק, עם גירעון חסר תקדים ואבטלה גבוהה.
תוך מספר חודשים, עשינו מספר פעולות אמיצות ומתבקשות, שקודמינו פחדו לעשות. הצלחנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול צמיחה ונורמאליות. הפחתנו את הגירעון בצורה דרמטית, למרות שאף אחד לא האמין…

החזרנו את רמת התעסוקה לימי טרום קורונה, למרות שאף אחד לא חלם שנצליח.
תקצבנו באופן משמעותי את האנשים עם המוגבלויות ונכי צה״ל, גמלאים וניצולי שואה, חיילי צה״ל ומשרתי השירות האזרחי, כך שכל אחד ואחת כבר מרגישים את השינוי בכיס במאות ואף אלפי שקלים מידי חודש, וגם, העברנו רפורמות מהפכניות שב-END GAME יוזילו את המחיה בישראל.
צריך להבין, המאבק ביוקר המחיה הוא לא מהיום למחר, אין פה הוקוס פוקוס, ולמרות שהמדיניות שלנו הוכיחה את עצמה והביאה לעליית מחירים מתונה הרבה יותר ממה שקורה בעולם, אנחנו ממשיכים גם היום לקחת אחריות ומביאים צעדים אחראיים שיפחיתו את יוקר המחייה, יעודדו תעסוקה, ויגדילו את ההכנסה הפנויה והפעם עם מודל מהפכני שלא היה כמותו בעבר – מתמקדים באנשים שעובדים ומשלמים מיסים, הפעם אין מענק לכל אזרח, יש עבודה, יש פרנסה, ומהיום יש גם יותר הכנסה פנויה.
על המדפים בסופר נראה בקרוב הרבה יותר מוצרים, ההתלבטות איזה מוצרים לקנות תעלה, המחירים של המוצרים, ירדו. ובנוסף תמו ימי הרחמים על המונופולים, אני לא רואה אותם מרחמים על האזרחים, אני לא רואה סיבה לרחם עליהם.
אזרחי ישראל, כשאני מנסה לסכם את כל החבילה שהצגתי השבוע, בסופו של דבר אם אני לוקח משפחה ממוצעת שמשתכרת שכר ממוצע במשק של כ-23 אלף ש״ח ברוטו בחודש ויש להם שני ילדים, בגילים 6 ו-9, זה מגדיל את ההכנסה הפנויה שלהם לפחות ב-10,500 ש״ח בשנה, וזה בלי אותן הוזלות במוצרי הצריכה הבסיסיים שהזכרתי קודם.
משפחה שיש לה יותר ילדים או גרה במקום עם יותר הטבות – הסכום יכול להגיע גם ל-14-13 אלף ש״ח בשנה.
לגבי הסיוע לעסקים, כמו שכבר אמרתי לא פעם, לא נפקיר אף אחד. אנחנו נסייע למי שנפגע, אבל לא נפזר כספים מהמסוק.
נתנו כבר סיוע משמעותי עד עכשיו, ניתן גם סיוע בהמשך, על השאלה למי יינתן הסיוע, מי שיענה זה לא הכתבים בערוצי הטלויזיה, ואולי זה יפתיע אתכם, זה גם לא אני, אלא אלו הנתונים בלבד.
העבודה לא הסתיימה, הדאגה לאזרחים לא תמה, אנחנו נמשיך להביא תוכניות נוספות כדי לעזור ולתמוך כמה שיותר, נמשיך להוריד מחירים ומכסים, נגדיל את ההכנסה הפנויה ונשמור על משק פתוח וכלכלה צומחת במדינת ישראל.
שבת שלום.